Lansarea Campaniei de prevenire a furturilor din locuinţe  „Hoţii sunt creativi, fii preventiv!” în judeţul Teleorman

 

 

In data de 23.08.2017, Poliţia Română a lansat Campania naţională de prevenire a furturilor din locuinţe „Hoţii sunt creativi, fii preventiv!” derulată în parteneriat cu Groupama Asigurări S.A. Aceasta se înscrie în cadrul priorităţii naţionale ”Prevenirea infracţiunilor contra patrimoniului” şi abordează o categorie de infracţiuni care au o pondere însemnată în volumul faptelor penale de acest tip şi un impact deosebit în percepţia populaţiei în ceea ce priveşte siguranţa personală.

Fiecare cetăţean consideră locuinţa ca fiind spaţiul în care se simte în securitate şi orice pătrundere neautorizată generează o stare de disconfort major, de multe ori fără o legătură directă cu prejudiciul de natură patrimonială cauzat, ci cu însăşi încălcarea acestui spaţiu intim de siguranţă personală.

În acest context, deşi în ultimii ani tendinţa a fost una descrescătoare, acest tip de criminalitate a reprezentat constant un domeniu prioritar de acţiune preventivă a Poliţiei Române.

Conceptul campaniei se concentrează, în acest an pe tema inventivităţii infractorilor care găsesc metode din ce în ce mai ingenioase de a păgubi potenţialele victime. Pe această abordare s-au fundamentat atât denumirea campaniei, „Hoţii sunt

creativi, fii preventiv!”, cât şi mesajele preventive care invită cetăţeanul la cunoaşterea modurilor de operare cele mai frecvente utilizate de hoţi, precum şi la vigilenţă şi adoptarea măsurilor fundamentale de siguranţă a locuinţei şi a bunurilor personale.

Un argument important în alegerea acestei abordări este reprezentat de importanţa conştientizării de către publicul ţintă a necesităţii adoptării unei atitudini prudente în raport cu locuinţa şi cu bunurile proprii, precum şi a consecinţelor neluării unor măsuri preventive fundamentale.

Grupul ţintă este constituit din posesorii de locuinţe la bloc, în mediul urban, cu precădere în zone unde astfel de fapte au fost sesizate într-un număr crescut. Mesajele preventive vor fi diseminate de către ofiţerii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a  Criminalităţii şi poliţiştii de proximitate, alături de reprezentaţi ai partenerului din proiect, Groupama  Asigurări S.A. în cadrul unor întâlniri directe cu beneficiarii dar şi prin mijloacele de informare în masă.

În judeţul Teleorman Campania se va derula în perioada august – decembrie 2017 şi va beneficia ca materiale de suport de 1500 flyere şi 100 afişe. Pe site-ul Groupama exista o secţiune de prevenire care va conţine recomandări de prevenire a infracţiunilor de furt din locuinţă, precum şi un concurs cu premii.

Campania „Hoţii sunt creativi, fii preventiv!” este o continuare a colaborării între Inspectoratul General al Poliţiei Române  -Institutul de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii Şi Groupama Asigurări S.A., precum şi a rezultatelor foarte bune înregistrate în cadrul demersurilor comune din peroada 2011- 2016:

  • „Fii precaut, hoţii nu dorm!” – campanie de prevenire a furturilor din locuinţe;
  • „Nu-ţi lăsa maşina la îndemâna hoţilor” – prevenirea furturilor de şi din auto
  • „Nu-ţi scăpa casa din ochi!! – prevenirea furturilor din locuinţe;
  • „Infractorii te pot cunoaşte mai bine decât crezi” –prevenirea infracţiunilor contra patrimoniului
  • „Neglijenţa – invitaţie deschisă la furt”- prevenirea furturilor din locuinţe.

 

Persoana de contact: Comisar de poliţie Godu Crina, tel 0247407261, 0763346348